کارآموزی بیوگرافی شركت چینی نور

بعد از مرحله بیسكویت كه پرداخت بیسكویت است كه ضایعات آن جدا می شود و تركات آن جدا می شود و اگر گرد و خاكی داشته باشد بوسیله باد بر طرف می شود این قسمت هم لعابی كه در قسمت تهیه مواد تهیه شده است از نظر چگالی باید تنظیم شود و منظور از این قسمت، مخزن هوائی است مثلاً برای قطعات تخت 4221 و برای قطعات ریخته گری و دستی در حدود 381 تنظیم می شود یعنی غلظت
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

کارآموزی بیوگرافی شركت چینی نور

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

بیوگرافی شركت چینی نور

مواد مصرفی : گچ ، فلدسپات ، سیلیس ، كائولن و …

تولیدات : چینی مظروف

كارفرما : عبدالرضا الهیاری ابهری، محمد بیگ وری

آدرس كارخانه : 15 كیلومتری جاده ابهر به زنجان بعد از روستای نصیر آباد شركت چینی نور

9 و 575200407 ـ 0242

مساحت زمین كارخانه : 30000 متر

تاریخ پروانه تاسیس : 1367

مساحت سالن تولید : 10000 متر

شماره كارگاه : 12034300028

نوع بیمه : بیمه تامین اجتماعی

« اطلاعاتی در خصوص گاز مصرفی كارخانه »

1- تاریخ راه اندازی سیستم گازی شركت : از تاریخ 4/12/83 نصب گردیده است.

2- میزان فشار گاز تحویلی : 60 پیوند بر اینچ مربع

3- شماره اشتراك كنتور : 191907000322800

4- حداكثر مصرف : 500 متر مكعب

« اطلاعاتی در خصوص آب مصرفی كارخانه »

شماره كلاسه : الف / 3419 / 1017

شماره مجوز : b – ق 277 / 1301

دبی مجاز : 5/1 لیتر بر ثانیه

قدرت مجاز : 4 اسب بخار

قطر لوله آب ده : 2 اینچ

نیروی محركه : الكتروموتور

نوع منبع : زمینی 60 متر

عمق چاه

اطلاعات در خصوص برق مصرفی كارخانه

تاریخ نصب كنتور : 25/5/63

شماره بدنه كنتور : 00569069

شماره شناسایی : 025000/01/62/47

شماره اشتراك : 15137557

میزان ولتاژ : 1

میزان جریان برق : 400 آمپر

فاز: 3 فاز

گزارش كار از چینی نور

قسمت لعاب :

بعد از مرحله بیسكویت كه پرداخت بیسكویت است كه ضایعات آن جدا می شود و تركات آن جدا می شود و اگر گرد و خاكی داشته باشد بوسیله باد بر طرف می شود. این قسمت هم لعابی كه در قسمت تهیه مواد تهیه شده است از نظر چگالی باید تنظیم شود و منظور از این قسمت، مخزن هوائی است. مثلاً برای قطعات تخت 42/21 و برای قطعات ریخته گری و دستی در حدود 38/1 تنظیم می شود یعنی غلظت لعاب باید تنظیم شود و لعاب زده می شود و در این قسمت روی اسفنج باید پایه هایشان كاملاً پاك شود و بعداً داخل ساگار چیده می شود و نهایتاً داخل كوره لعاب می رود و این قسمت استوك است كه قطعات را روی آن می چینند كه 3 شیفت مشغول كار هستند و قطعات را روی آن می چینند و قطعات را روی آن پرداخت می كنند و ابر و آب می كشند و ضایعات آن را جدا می كنند و اگر نیاز باشد سنباده می كشند. لعاب از قسمت تهیه مواد به مخزن هوائی و از طریق لوله ها به قسمت لعاب زنی منتقل می شود واز 3 خط، 2 خط كار می كنند كه 1 خط برای قطعات تخت یا فرمینگ و خط دیگر برای قطعات ریخته گری است. داخل مخزن هوائی پمپی وجود دارد كه در حال كار است تا لعاب داخل مخزن ته نشین نشود. دستگاه لعاب زنی شیری دارد كه لعاب داخل وان می شود و بسته به نیاز و مصرف لعاب، شیر را باز یا بسته می كنند. لعاب داخل حوضچه ته نشین نمی شود چون با پالائی كه دارند مدام به هم می زنند و بعد از چند ثانیه لعاب به ظروف خورانده می شود و اگر غلظت لعاب كمتر و زیادتر باشد روی سفیدی لعاب و روی جذب لعاب تاثیر می گذارد.

و اگر خیلی غلیظ باشد دیرتر خشك می شود و باید به اندازه باشد و بعد روی تسمه ای قرار می گیرد كه دارای اسفنج است و پایه های ظروف را پاك می كندو پایه های ظروف باید كاملاً پاك شود و اگر پاك نشود و در داخل كوره به ساگارها می چسبد، چون داخل كوره، لعاب ذوب می شود و حالت شیشه ای دارد. برای هر قطعه ساگار مخصوص وجود دارد. روی ساگار 1 لایه ای وجود دارد كه سفید رنگ است كه در اصطلاح فوم گویند و ماده اصلی آن یعنی بیشترین درصد آن اكسید آلومین است یعنی اولین باری كه ساگار داخل كوره می رود و تازه خریداری شده است باید با فوم پوشش داده شده باشد. بخاطر اینكه هم قطعات روی ساگار نچسبند كه این عمل باعث كم شدن عمر ساگار می شود چون داخل كوره 1 محیط اكسید كننده داریم و باعث می شود ساگار براحتی اكسید شود و به مرور بعد از اكسید شدن تَرَك بر می دارد و عمر آن كمتر می شود یعنی تبدیل به sio2 و co2 می شود . co2 از محیط خارج می شود و sio2 باعث می شود عمر ساگار كم بشود. اكسید آلومین یك پوشش و عایقی است روی ساگار كه باعث می شود زود اكسیده نشود. البته ساگارهای مختلفی داریم كه بستگی به دمای كوره و شرایط كوره فرق می كند. عمر هر ساگار یعنی از لحاظ نسوزی و مقاومت به شرایط كوره و نحوه استفاده فرق می كند و متوسط عمر هر ساگار بین 5 تا 6 ماه است. 1 ساگار شاید تا 1 سال هم روی خط كار كند ولی عمر مفید خودش را زودتر از دست داده است. انتهای خط 1 صفحه فلزی مدور است كه روی پایه ای سوار است و این صفحه دایره ای شكل با نیروی دست چرخیده می شود و بعد از آن روی واگن هایی كه داخل ریل قرار دارند به كوره منتقل می شوند، آرایش و نوع چیدمانی ساگارها در نوع پخت و قطعات خیلی مهم است یعنی باید سعی كنیم هر واگن از لحاظ وزن ثابت باشد. یعنی برخی از واگن ها سبك و برخی دیگر سنگین نباشد چون داخل كوره و در مرحله احیا اگر خیلی سبك باشد باعث بالا رفتتن دما می شود و بر عكس آن اگر سنگین باشد باعث پائین آمدن دما می شود یعنی باید تلرانس دمایی داشته باشد تا دما به همه ساگارها بطور یكسان منتقل شود. آرایش ردیف ها ساگار باید طوری باشد كه فاصله بین آنها باشد تا جریان هوا بتواند براحتی جابجا شود و دمائی كه مورد نظر و نیاز ما است منتقل شود و وزن ساگارها و وزن قطعات كه روی واگن ها قرار می گیرد نیز مشخص است و همچنین ارتفاع قطعات روی واگن ها نیز مشخص می شود. در اینجا گیجی قرار دارد كه ارتفاع و پهنای قطعه و یا قطعات موجود روی واگن ها را مشخص می كند و همچنین باید ساگارهای موجود روی واگن از لبه واگن فاصله داشته باشد تا وقتی كه داخل كوره شد ساگارها به دیواره كوره اصابت و برخورد نكند. روی واگن ها خطی با فاصله 5 سانتیمتر از لبه واگن ها مشخص شده است. ریل هائی كه واگن ها روی آن جابجا می شوند بصورت اتوماتیك هستند كه توسط اتاق فرمان این تنظیمات انجام می شود كه می توانند سرعت جابجایی ریل ها را كم و زیاد و یا Stop كنند و واگن ها داخل كوره لعاب می شوند. مرحله لعاب، مرحله آخر و مهم ترین مرحله عملیات است.

دمای كوره لعاب حدود 1260 تا 1270 است كه از دمای كوره بیسكویت كه دمای آن 800 درجه بوده، بیشتر است زمان جابجایی هر واگن و یا مدت زمانی كه طول می كشد هرواگن داخل كوره لعاب شود 30 دقیقه است و 29 واگن داخل كوره قرار می گیرد و حدود 14 الی 15 ساعت طول می كشد. به علت كمبود ساگار در بعضی مواقع و در برخی از بخش ها با توقف ناخواسته روبرو می شویم تا باعث بخش ها و مراحل جلوتر به مراحل و قسمت ها عقب تر برسند.

این كمبودها باعث اتلاف وقت می شود. در كوره لعاب طول هر واگن بین 1 تا 5/1 متر است و تعدا واگن ها 29 عدد می باشد. شرایط كوره لعاب با كوره بیسكویت فرق می كند یعنی آجرهائی كه بكار رفته و مناطقی كه دارد و دریچه هایی كه وجود دارد و در كل با كوره بیسكویت فرق می كند. چون این كوره، مرحله پخت نهایی است و تا حدودی منطقه اكسیداسیون است. فرآیند كوره لعاب بدین صورت است كه كوره بزرگ این شركت محصوب می شود و قطعات كه لعاب می خورند، داخل كوره می شوند و بعد تبدیل به چین می شوند این كوره دارای 3 قسمت است. 1- مرحله پیش گرم 2- مرحله اكسیداسیون 3- مرحله احیا و از این مراحل كه عبور می كند تبدیل چینی می شوند. بدین صورت كه از مرحله پیش گرم، حرارت به تدریج بالا می رود تا وسط كوره كه به نقطه اوج می رسد و حدود 1300 درجه اوج حرارت دستگاه می باشد.

بعد از آن نیز سیر نزولی دارد و حرارت شكسته می شود و كم كم قطعات سرد می شوند. این عمل بوسیله فن ها خنك كننده صورت می گیرد كه قسمت خروجی آن محسوب میشود. سیستم این كوره با كوره قبلی كلاً فرق می كند از قبیل آجر نسوزها. چون حرارت در این كوره از كوره قبلی بیشتر است و مقاومت مصالح بكار رفته در این كوره نیز بیشتر است. چون در كوره قبلی حرارت نهایتاً 800 درجه ولی در اینجا 1200 تا 1300 درجه حرارت وجود دارد و دیواره ها و آجر كلیه مصالح، مقاومت بیشتری دارند و اگر بخواهیم استاندارد را رعایت كنیم باید واگن ها را همگن كنیم. بدین صورت كه وزن واگنها و چیدمان آنها بصورتی باشد كه مشابه همدیگر باشند چون در منطقه اوج یا جهنم حرارت به راحتی به همه نقاط منتقل شود و بستگی به شرایط زمانی و نداشتن ساگارها باعث می شود چیدمان و وزن واگنها تغییر كند.

واگن ها دیگری وجود دارند به اسم واگن ها لانه زنبوری كه به شكل منافذ باز هستند كه به این نامیده شده اند.

واگنی است كه داخل آن قطعات ریخته گری چیده و گذاشته می شود بریا دیس و امثالی آن صورت می گیرد، چون ساگار بزرگ وجود ندارد و بخاطر آن شرایط باز است كه حرارت بصورت مستقیم می خورد و دیگر ساگارها روی آن قرار نمی گیرد و ساگار در اینجا نقشی ندارد. در كل به 2 صورت آرایش واگن داریم كه ساگارها بصورت، شكل است و بصورت استاندارد باید وزن و چیدمان مناسب باشد تا در منطقه احیا وضعیت آنها بهم نخورد و بستگی به شرایط تولید كارخانه دارد چون منطقه احیاء خیلی حساس است و هر چه شرایط مناسب باشد قطعه بهتر بدست می آید.

در اینجا 3 خط كه خطر دیل واگن ها است وجود دارد، به اسم خط 1، 2 ، 3 كه خط 1 و 2 بصورت Autorun ، كه بصورت اتوماتیك استفاده می شود و خط 3 به اسم خط اضطراری است كه واگنی كه خراب است منتقل به خط 3 می شود و واگنی كه ضرورت دارد و دوباره شارش شود و داخل كوره شود و برنامه بدین صورت است كه از خط 1 بارگیر شود و شاید بعد از نیم ساعت بگویند كه خط 2 شارژ شده است و از خط 2 بارگیری كنند كه بوسیله دكمه change واگن خراب یا خالی را به خط دیگر جابجا می كنیم. سیستم دستگاه ها بدین صورت آنقدر پیشرفته نیست كه از اتاق فرمان، ما فرمان بدهیم، چون یك سری از كارها دستی انجام صورت می گیرد و یك سری از كارها مثل درجه حرارت را از طریق اتاق فرمان اعمال می كنیم مثلاً، بنا به شرایط می خواهیم 10 یا 75 set آن را كم كنیم و در اتاق فرمان از روی نشان دهنده كم می كنیم و كارهای دیگر مثل كم كردن سوخت را بصورت دستی انجام می دهیم. پس تمام دستگاه بصورت اتوماتیك نیست كه برنامه بدهیم و كار بخواهیم. سرعت آن min30 است، یعنی در این زمان 1 واگن جا بجا می شود كه تعداد 29 واگن با زمان 5/14 ساعت. طول این كوره از طول كوره بیسكویت بیشتر است و در كوره بیسكویت ما كلاً 6 عدد مشعل داریم یعنی هر طرف 3 تا ولی در اینجا 26 مشعل كه هر طرف 13 تا و سوختمان گاز است كه قبلاً گازوئیل بوده و تبدیل شده، یعنی تبدیل به احسن شده است كه البته اجباری نیز بوده است.


مشخصات

كوره لعاب

دمای پخت

1300 – 1250

تعداد مشعل ها

26

طول كوره

M48

عرض كوره

10/1

ارتفاع كوره

30/2

تعداد واگن

29

فهرست واحدهای مختلف

A

مواد اولیه وتهیه كیك

B

كالباس سازی

C

قالبسازی

D

بسته بندی

G&E

خشك كن قالب سازی

F

واحد ریخته گری

H

كوره لعاب

I

كوره بیسكویت

J

واحد دكور زنی

K

انبار محصولات

L

اتاق كنترل

M

واحد لعابزنی ریخته گری

N

واحد لعابزنی تخت

O

ماشین آلات خشك كن

P

كوره دكور

Q

فرمینگ

R

ساگارچینی

S

پراخت فرمینگ

T

پرداخت ریخته گری

U

درجه بندی محولات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *