پروژةایران خودرو(دیزل)

قبل از شروع توضیحات لازم دربارة پروژة روشهای تولید II ،‌كه در شركت ایران خودرو دیزل و به بررسی فرآیند تولید دیوارة جلوی اتوبوس 0355 شهری كه با همكاری قسمت ادارة كل مهندسی صنایع ـ امور مهندسی تولید و مساعدتهای آقای ابوالفضل رباط سرپوش رئیس كل برنامه ریزی و تأمین نیروی انسان ایران خودرو و دیزل و در مدت دو اه انجام پذیرفت قدردانی می نماییم و امیدوارم
دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6

پروژةایران خودرو(دیزل)

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

قبل از شروع توضیحات لازم دربارة پروژة روشهای تولید II ،‌كه در شركت ایران خودرو دیزل و به بررسی فرآیند تولید دیوارة جلوی اتوبوس 0355 شهری كه با همكاری قسمت ادارة كل مهندسی صنایع ـ امور مهندسی تولید و مساعدتهای آقای ابوالفضل رباط سرپوش رئیس كل برنامه ریزی و تأمین نیروی انسان ایران خودرو و دیزل و در مدت دو اه انجام پذیرفت قدردانی می نماییم و امیدوارم این پروژه راهنمای مناسبی برای دانشجویان در ترمهای آینده باشد . ضمناً از زحمات بی دریغ و ارزشمند دكتر فریدون اوحدی ، استاد راهنمای ما در درسهای روشهای تولید (I) و روشهای تولید (II) تشكر و سپاسگذاری می نماییم .

این پروژه با گذراندن 100 ساعت كار و طی دو ماه (آذر ماه و دی ماه 81) در شركت ایران خودرو دیزل انجام پذیرفته است .

ایران خودرو دیزل تولید كننده كامیون ،‌مینی بوس ، اتوبوس می باشد .

در سالن اتوبوس سازی این شركت كه بزرگترین سولة اتوبوس سازی جهان می باشد قریب به 4000 نفر مشغول به كار هستند .

مساحت این سوله 70 هكتار می باشد و در این سالن تولید روزانه 16 اتوبوس ، كه در ر شیفت كاری 8 اتوبوس تولید می شود و ظرفیت تولیدی این سالن 5500 اتوبوس در سال است .

در این سالن تولید ، دو اتوبوس 0355 شهری و C457 بیابانی تولید می شود كه خط تولید این دو اتوبوس مشترك می باشد .

به دلیل وسعت كار و تعداد زیاد ایستگاههای كاری ، فقط توانستیم به بررسی فرآیند تولید دیوارة‌ جلوی اتوبوس 0355 شهری پرداخته و به بررسی و شناخت قسمتهای : 1ـ مقدمات 2ـ پیش مونتاژ (مونتاژ فوری) 3ـ 9 ایستگاه خط اصلی تولید دیوارة جلوی بپپردازیم .

در این سالن تولید ابتدا قسمتی با عنوان مقدمات (Material) ، فرآیندهای مختلفی بر روی مواد اولیه كه عمدتاً پروفیل است انجام می دهند .

این عملیات عبارتند از :

1ـ برش كاری

2ـ سوراخ كاری

3ـ خم كاری

4ـ جوشكاری

كه به توضیح آنها خواهیم پرداخت .

كه این پروفیل ها عمدتاً به طور مستقیم به خط اصلی تولید وارد می شوند و بعضی از پروفیل ها به قسمتهای پیش مونتاژ طراحی شده در كنار خط اصلی تولید منتقل می شوند .

خط اصلی تولید قسمتهای مختلفی از جمله 1) خط اصلی دیوارة‌ جلو اتوبوس 2) خط اصلی دیوارة عقبی اتوبوس 3) خط اصلی شاسی اتوبوس 4) خط اصلی بدنه اتوبوس است كه در این قسمتها بعد از تكمیل كاری : ابتدا دیوارة جلوی تكمیل شده به شاسی تكمیل شده و سپس دیوارة عقب تكمیل شده نصب و بعد از آن بدنه های چپ و راست و بعد از آن سقف اتوبوس نصب می گردد ، و بعد از این مراحل اسكلت و شاسی اتوبوس در مسیری زیگزالی شكل حركت كرده و در هر مرحله به تكمیل آن می پردازند ، كه از آن جمله :

1ـ نصب باك اتوبوس

2ـ نصب دیواره ها و سقف (ورق كوبی)

3ـ ورق كوبی كف اتوبوس

4ـ رنگ كاری

5ـ سیم كشی برق اتوبوس

6ـ نصب قسمتهای اساسی (موتور ، گیر بكس ، …)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *