دانلود نقش راهبر در اثربخشی مطالعات مهندسی ارزش 36 ص

دانلود نقش راهبر در اثربخشی مطالعات مهندسی ارزش 36 ص
تحقیق نقش راهبر در اثربخشی مطالعات مهندسی ارزش 36 ص
مقاله نقش راهبر در اثربخشی مطالعات مهندسی ارزش 36 ص
نقش راهبر در اثربخشی مطالعات مهندسی ارزش 36 ص
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل zip
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

دانلود نقش راهبر در اثربخشی مطالعات مهندسی ارزش 36 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 35 صفحه

نقش راهبر در اثربخشی مطالعات مهندسی ارزش چكیده كمك گرفتن از مشاوران مهندسی ارزش برای آموزش و اجرای مطالعات مهندسی ارزش می تواند برای جاری شدن این فرهنگ و گسترش این رویكرد در تمام شركت ها مفید باشد.
اما باید اذعان كرد كه استفاده از مشاوران و متخصصان درون سازمانی برای استمرار مطالعات ارزش در شركتها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
همچنین یكی از نكات مهم برای موفقیت تیم مهندسی ارزش، تجربه و مهارت كسانی است كه باید مطالعات ارزش را راهبری نمایند.
راهبر تیم كه نقش كلیدی در موفقیت تیم دارد، باید دارای قدرت رهبری، مهارت ارتباطی و تجربه كاری مفید باشد.
قدرت و تاثیر رهبری مانند موارد مشابه در سایر كارها، بركسی پوشیده نیست.
در این مقاله ابتدا به خصائص و ویژگیهای راهبر تیم مهندسی ارزش پرداخته و سپس از طریق مقایسه فرآیند تربیت مربی توسط انجمنهای مهندسی ارزش، فرآیند تربیت راهبر برای شركت ایران خودرو جهت استمرار و توسعه مطالعات مهندسی ارزش پیشنهاد شده است.
كلیدواژه : مهندسی ارزش؛ راهبر ؛ تربیت راهبران؛ تسهیل‌گر؛ ایران خودرو 1- مقدمه برای هدایت مطالعات مهندسی ارزش تیم نیاز به یك راهبر1 دارد، راهبر تیم مطالعات مهندسی ارزش بعنوان یكی از اركان اصلی این تیم همیشه باید برای ایفای نقش معلمی و تسهیل‌گری خود جهت بهبود بخشیدن به آموزشها و استفاده از تجربیات اعضای تیم آماده باشد.
هر فاز از برنامه كار مهندسی ارزش فرصتهایی را برای آموزش و هدایت اعضای تیم برای حصول حداكثر مشاركت اعضا و افزایش كارایی تیم فراهم می‌آورد (امامی و عابدی 1384).
بنابراین موفقیت مطالعات ارزش بستگی به ایفای نقش معلمی و تسهیل‌گری بطور همزمان توسط راهبر تیم دارد.
لازمه این امر آشنایی كامل با متدولوژی ارزش و رهبری و هدایت تیم برای رسیدن به نتایج مورد نظر است.
بهترین روش و سبك رهبری در تیم مهندسی ارزش حركت از سمت و سوی گفتار‌گرایی به سمت كردارگرایی است.
همانطور كه در شكل شماره (1) مشاهده می‌شود اساسا پنج نوع رهبری برای فعالیتهای تیمی وجود دارد كه در اختصاص زمان و مؤثر بودن متفاوت هستند (قلی‌پور و بیرقی 1382).
همانطور كه در شكل مشاهده می‌كنید در مهندسی ارزش رهبری تیم از نوع «همراهی» یا ملحق شدن است.
این نوع رهبری زمان بیشتری به خود اختصاص می‌دهد ولی مؤثر بودن راه حل، حالت بهینه به خود می‌گیرد2.
حضور افراد از رشته‌ها و تخصصهای گوناگون و تقابل و تحریك اندیشه‌ها از زوایای مختلف زمینه ساز جامع‌نگری و دید سیستمی خواهد شد.
همچنین موجب همكوشی برتر و خلاقیتی بهتر و كارآمدتر می‌گردد و ارتباطات بین رشته‌های مختلف كه با یك پروژه سرو كاردارند تقویت می‌شود كه خود عامل مهمی در بهبود ارزش است.
تجربه نشان داده است كه همكاری تنگاتنگ اعضای تیم قدرتی خارق العاده به دست می‌دهد.
افراد مجرب در رشته های تخصصی نكات ریزی را می‌دانند كه هماهنگی و تطبیق آن با جنبه های متعدد طرح در حالت معمولی ضعیف است ولی در تیم مهندسی ارزش بسیار پررنگ است.
در این مقاله ضمن بررسی ویژگیهای راهبران تیم مهندسی ارزش به استانداردهای ملی و بین‌المللی موجود در خصوص تربیت راهبران پرداخته شده سپس با توجه به حوزه كاری مطالعات مهندسی ارزش، آموزشهای مو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *