دانلود منابع انسانی با كیفیت ؛ كلید طلایی رقابت 16 ص

دانلود منابع انسانی با كیفیت ؛ كلید طلایی رقابت 16 ص
تحقیق منابع انسانی با كیفیت ؛ كلید طلایی رقابت 16 ص
مقاله منابع انسانی با كیفیت ؛ كلید طلایی رقابت 16 ص
منابع انسانی با كیفیت ؛ كلید طلایی رقابت 16 ص
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

دانلود منابع انسانی با كیفیت ؛ كلید طلایی رقابت 16 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 27 صفحه

منابع انسانی با كیفیت ؛ كلید طلایی رقابت چكیده نیروی انسانی با كیفیت و دانش مدار مهمترین مزیت رقابتی سازمان و كمیاب ترین منبع در اقتصاد دانش محور امروز است.
ارائه محصولات و خدمات متفاوت و متمایز با كیفیت، كاهش هزینه ها، خلاقیت و نوآوری وافزایش رقابت پذیری از مزایای وجود منابع انسانی كیفی و دانش مدار است.
لذا سازمانهای پیشرو با درك این حقیقت، تلاش وصف ناپذیری جهت به كارگیری بهینه از این منبع كلیدی در حوزه های گوناگون از جمله كیفیت، تولید و مدیریت به منظور تحقق اهداف استراتژیك خود بااستفاده از شیوه ها و نظامهای نوین اثربخش كرده اند.
در این مقاله بااستفاده از روش مطالعات كتابخانه ای گسترده سعی گردیده است ضمن درك جایگاه نیروی انسانی باكیفیت در نظامهای كیفیتی و همچنین خود سازمان، به شناخت تعاملات میان سازمان و كیفیت، كیفیت و منابع انسانی، سازمان و منابع انسانی با كیفیت و در نهایت مدیریت و منابع انسانی با كیفیت و چگونگی دستیابی به این منبع ارزشمند بااستفاده از شیوه های نوین در امر مدیریت منابع انسانی پرداخته شود.
مقدمه لستر تارو می گوید: مبنای ثروت آفرینی در اقتصاد امروز، دانش و تخصص است.
تارو از انقلابی خبر می دهد كه نیروی حركت خود را از مغزها می گیرد و ارزش مغزها را بالا می برد.
بی شك عصر حاضر، عصر سازمانهاست و متولیان این سازمانها، انسانها هستند.
انسانهایی كه خود به واسطه در اختیار داشتن عظیم ترین منبع قدرت یعنی تفكر، می توانند موجبات تعالی، حركت و رشد سازمانها را پدید آورند.
(1) به واقع، در جهان پرشتاب و سرشار از تحول و رقابت دنیای امروز، آنچه كه موجبات تحقق مزیت رقابتی سازمانها را تضمین مـــــی كند.
نیروی انسانی با كیفیت، خلاق و پویا است.
از این روست كه در عصر حاضر، منابع انسانی دانشگر به عنوان مهمترین قابلیت سازمان در كسب مزیت رقابتی و همچنین عمده ترین دارایی نامشهود قلمداد شده و اعتقاد سازمانها نیز بر آنست كه باید كاركنان را پایه و اساس بهبود كیفیت و بهره وری كلیه فرایندهای سازمانی دانست و لذا باید این عامل را مبنای اصلی فرایند افزایش كارایی و اثربخشی و همچنین باارزش ترین سرمایه و كلید طلایی رقابت قلمداد كرد.
سازمانهای پیشرو باتلاش برای جذب، پرورش، نگهداشت و به كارگیری نیروهای دانشگر و زبده مزیت رقابتی امروز و فردای خود را تضمین خواهند كرد.
در این مقاله سعی شده است در خلال پرداختن به تعاملات میان سازمان، كیفیـت، مدیریت و منابع انسانی با كیفیت، به جایگاه این سرمایه و همچنین شیوه‌های نوین دستیابی به آن پرداخته شود.
سازمان و كیفیت اكنون كه در اقتصاد جهانی مشتریان بقای سازمانها را رقم می زنند، دیگر شركتها نمـــــی توانند به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند.
چرا كه در عصر حاضر، نخستین اصل در دنیای كسب و كار، خلق ارزشهای مشتری پسند بوده و این امر تنها از طریق فرایندهای كارا و اثربخش سازمانی و مطابق باآن ارزشها ایجاد می گردد.
بنـابراین، بی دلیل نخواهد بود اگر تنها منبع بازگشت سرمایه را مشتریان قلمداد كنیم.
مشتری ضامن بقای سازمان بوده و لذا اگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *