دانلود مقدمه‌ای بر مدیریت منابع انسانی 22 ص

دانلود مقدمه‌ای بر مدیریت منابع انسانی 22 ص
تحقیق مقدمه‌ای بر مدیریت منابع انسانی 22 ص
مقاله مقدمه‌ای بر مدیریت منابع انسانی 22 ص
مقدمه‌ای بر مدیریت منابع انسانی 22 ص
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

دانلود مقدمه‌ای بر مدیریت منابع انسانی 22 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 20 صفحه

مقدمه‌ای بر مدیریت منابع انسانی چكیده این مقاله به صورت خلاصه موضوع مدیریت منابع انسانی را معرفی می‌كند و به برخی از تعاریف و هم‌چنین برخی مفاهیم مربوط شامل تاریخچه، فلسفه، اهداف، وظایف، رویكرد و فعالیت‌ها اشاره می‌كند.
كلیدواژه : مدیریت منابع انسانی؛ تاریخچه؛ فلسفه؛ مدیریت كاركنان؛ امور كاركنان؛ سیستم اطلاعات منابع انسانی؛ فلسفه؛ رویكرد؛ اهداف؛ وظایف؛ فعالیت‌ها؛ امور منابع انسانی 1- مقدمه مدیریت امور كاركنان حوزه‌ای است كه به اندازه كل حوزه مدیریت قدمت دارد اما به طور طبیعی دستخوش تغییر و تكامل شده است.
نقطه عطف این تغییر و تكامل جایی است كه به جای مدیریت كاركنان1 ، مدیریت منابع انسانی2 مطرح می‌شود.
مدیریت منابع انسانی علاوه بر دارا بودن مبانی و مفاهیم مدیریت كاركنان، رویكردهای كلی‌تر و جدید‌تری را در مدیریت نیروی انسانی در نظر می‌گیرد.
2- تعریف مدیریت منابع انسانی معطوف به سیاست‌ها، اقدامات و سیستم‌هایی است كه رفتار، طرز فكر و عملكرد كاركنان را تحت تأثیر قرار می‌دهند (نو و دیگران 2000، 4).
مدیریت منابع انسانی عبارتست از رویكردی استراتژیك به جذب، توسعه، مدیریت، ایجاد انگیزش و دست‌یابی به تعهد منابع كلیدی سازمان؛ یعنی افرادی كه در آن یا برای آن كار می‌كنند (آرمسترانگ 1993، 33-34).
مدیریت منابع انسانی فرایندی شامل چهار وظیفه جذب، توسعه، ایجاد انگیزش و نگهداشت منابع انسانی است (دی سنزو و رابینز 1988، 4).
مدیریت منابع انسانی یعنی مدیریت كاركنان سازمان (اسكارپلو و لدوینكا 1988، 4).
مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاست‌ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است كه با جنبه‌هایی از فعالیت‌ كاركنان بستگی دارد، به ویژه برای كارمندیابی، آموزش دادن به كاركنان، ارزیابی عملكرد، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای كاركنان سازمان.
برای مثال این سیاست‌ها و اقدامات دربرگیرنده موارد زیر می‌شود: تجزیه و تحلیل شغل (تعیین ماهیت شغل هر یك از كاركنان) برنامه‌ریزی منابع انسانی و كارمندیابی گزینش داوطلبان واجد شرایط توجیه و آموزش دادن به كاركنان تازه استخدام مدیریت حقوق و دستمزد (چگونگی جبران خدمت كاركنان) ایجاد انگیزه و مزایا ارزیابی عملكرد برقراری ارتباط با كاركنان (مصاحبه، مشاوره و اجرای مقررات انضباطی) توسعه نیروی انسانی و آموزش متعهد نمودن كاركنان به سازمان (دسلر 1381، 2).
3- مدیریت منابع انسانی و مدیریت كاركنان برای دهها سال، اجرای وظایف انتخاب، آموزش و جبران خدمت كاركنان وظایف اصلی حوزه‌ای به نام مدیریت كاركنان بود.
این وظایف بدون توجه به اینكه چگونه به یكدیگر مرتبط هستند انجام می‌شدند.
اما اكنون حوزه‌ای به نام مدیریت منابع انسانی مطرح شده است.
مدیریت منابع انسانی آنطور كه در حال حاضر درك می‌شود، به جای رد یا حذف، تعمیمی از نیازمندهای سنتی اداره اثربخش كاركنان است.
در این حوزه درك مناسبی از رفتار بشری و مهارت استفاده از این درك و بینش نیاز است.
هم‌چنین داشتن دانش و درك از وظایف مختلف كاركنان و آگاهی از شرایط محیطی ضروری است (شرمان، بوهلندر و چرودن 1988، 4).
مدیریت منابع انسانی در دهه 1980 ظهور كرد و توسط طرفداران آن به عنوان فصل جدیدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *