تحقیق بررسی آناتومی خودمختاری (فیزیولوژی ورزشی)

تحقیق بررسی آناتومی خودمختاری (فیزیولوژی ورزشی) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

تحقیق بررسی آناتومی خودمختاری (فیزیولوژی ورزشی)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

تحقیق بررسی آناتومی خودمختاری (فیزیولوژی ورزشی) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش

آتونومی خودمختاری- هدفی مربوط به تخصصی شدن فیزیولوژی ورزش

موضوعات پیچیده مربوط به تخصصی نمودن مقررات خاص علوم ورزشی در تلاش‌های اخیری كه به منظور پیشرفت فیزیولوژی حركتی، ورزش های حرفه ای صورت گرفته، واضح است. سؤالات مربوط به اینكه چه كسی در آینده این مقررات را كنترل می كند باعث شده تا سازمان انجمن آمریكائی فیزیولوژیست های ورزشی (ASEP) تشكیل گردد، سازمانی متشكل از فیزیولوژیست هایی كه هدف اصلی آنها حرفه ای كردن فیزیولوژی ورزش است. در بین مشكلات عنوان شده توسط اعضاء ASEP این موضوع مهم است كه تنها فیزیولوژیست ها باید بر مسیر مورد نظر، نظارت كنند. نكته مهم در بحث های مستمر امروزی آن است كه آیا كالج آمریكایی درمان مشكلات ورزشی(ACSM)- سازمانی منتخب، مختص علوم ورزشی و متشكل از حداقل 56 شغل (شامل فیزیولوژی ورزش)- به عنوان متخصص حق و توانایی نظارت بر توسعه فیزیولوژی ورزش را دارد. (در این زمینه باید به تلاش های مداوم و جدید ACSM برای پیشرفت ثبت تخصصی فیزیولوژیست های درمانی ورزش توجه نمود). این بحث ادامه می یابد و در اینجا متوقف نخواهد شد، اما این استدلال باید توسط هر فرد با هر گرایشی به بخش های تخصصی ورزشی، بررسی شود. اتونومی، توانایی متخصصان برای فعایت مستقل بر خودمختاری، یك عنصر اصلی برای دست یابی به موقعیت های تخصصی است.

ضوابط اخلاقیACSM

اصول و اهداف

مقدمه: این اصول برای كمك فردی و اشتراكی به اعضاء و افراد كالج منظور می شود تا سطح بالایی از رفتار اخلاقی را حفظ نمایند. این موارد قانون نیستند بلكه استانداردهایی هستند كه توسط آنها یك فرد یا عضو می تواند تناسب رفتاری خود، ارتباط با همراهان، با اعضاء تخصص های مربوطه، با عموم مردم و نیز با تمامی افرادی كه یك رابطه حرفه‌ای را ایجاد نموده اند، را مشخص نماید. هدف اصلی كالج، ایجاد ترویج دانش مربوط به تمامی جنبه های افراد شركت كننده در تمرین می باشد البته با رعایت احترام نسبت به مقام انسانی آنها.

بخش1: اعضاء باید پی در پی كوشش كنند تا دانش و مهارت خود را بهبود بخشیده و امكان بهره مندی از دستاوردهای حرفه ای خود را برای هم قطارانشان فراهم نمایند.

بخش2: بایستی اعضاء استانداردهای علمی و حرفه ای بالایی را حفظ كنند و به طور عمدی با هر فردی كه از این اصول تخطی می كند مشاركت نكنند.

بخش3: كالج موظف است تا از عموم افراد و خودش در مقابل اعضائی كه در زمینه رفتار اخلاقی یا رقابت حرفه ای ضعف نشان داده اند، دفاع نمایند.

بخش4: آرمان های كالج حاكی از آن است كه مسئولیت های هر فرد یا عضو نه تنها در قبال فردی توسعه می یابد بلكه در برابر اجتماع با هدف بهبود سلامت و رفاه فردی و اجتماعی نیز گسترش می یابد.

ادامه ضوابط اخلاقیACSM

حفظ ثبات مناسب در تخصص های تعیین شده

به هر فرد یا عضوی باید به طور قانونی مجوز داده شود، تائید شود و یا حتی توسط هر اداره دولتی كنترل شود تا در زمینه حرفه خود فعالیت نماید و باید قبل از آنكه آن اداره به عنوان شرط عضویت دائم كالج آن را بپذیرد در ثبات خود باقی بماند. چون ممكن است تنبیه انضباطی توسط كالج برای هر فرد اعمال شود، هر گونه اخراج، تعلیق، مجازات یا مصوبه دیگری توسط چنین اداره دولتی اجرا می گردد.

تشهیر (افشاء عمومی) وابستگی

به غیر از فعالیت اقتصادی، هر عضو یا فرد(FACSM) ممكن است وابستگی خود را در هر زمینه شفاهی یا مستند، با كالج افشاء كند، مشروط به اینكه به طور رایج صحت داشته باشد. در این بخش هیچكس نمی تواند كالج را مجبور به امضاء هر آنچه به افشاء موضوع می شود بكند، مگر اینكه این موضوع صراحتاً توسط كالج عنوان شود. افشاء وابستگی در ارتباط با فعالیت تجاری ممكن است صورت گیرد به شرط آنكه به روشی حرفه ای و مناسب انجام شود نه با روندی غلط، گمراه كننده و یا فریبنده و نیز پروانه فعالیت، دستیابی به تخصص یا وضعیت گواهی كا را به مخاطره نیندازد. از آنجایی كه عضورت در ACSM به افراد اعطاء می شود، افشاء وابستگی و یا استفاده از ACSM نخستین به عنوان بخشی از نام تجاری، اشتراكی یا متحد نمی باشد.

بازگویی تخلف این مقوله ممكن است به عنوان تنبیه انضباطی تلقی گردد.

استفاده عمومی از مهارت های حرفه ای

افراد و اعضاء تشویق می شوند تا ورای موقعیت شغلی شان، هنگامی كه فرصت ایجاب می كند مهرت حرفه ای خود را به معرض مشاوره بگذارند. در چنین موقعیتی، انتظار می‌رود تا كارشناس از جعل و حذف وقایع مربوطه، درگیری زیاده از حد بخشی از مهارت و مشكلات مربوط به ACSM در هنگام كار در زمینه یك ظرفیت انتسابی اجتناب كند.

نظم

ممكن است هر فرد یا عضو كالج به خاطر رفتار خود تأدیب یا اخراج شود كه این امر به نظر هیأت امناء به خاطر مقام و موقعیت كالج مضر بوده و یا با اهداف كالج منافات دارد. ممكن است اخراج یك عضو با رأی مثبت دو- سوم اعضاء هیأت امناء حاضر در یك جلسه ماهانه یا خاص اعمال شده باشد و تنها بعد از آن عضو مذكور از مسئولیت‌های موجود در مقابل خود مطلع شده باشد و قبل از رأی هیأت امنا فرصتی برای تكذیب یا رد چنین مسئولیت هایی را نداشته باشد. تنبیه های انضباطی دیگر از جمله توبیخ، مجازات و انتقاد نیز توسط كمیته رفتار حرفه ای و اخلاقیات پیشنهاد می‌شود و به دنبال رأی مثبت دو- سوم اعضاء هیأت حاضر در جلسه یا توسط رأی مخفی ارسالی اعمال می شود، مشروط به اینكه اكثریت آراء با آن موافق باشند.

همانگونه كه در فصل1 شرح داده شد، بدنه اصلی آگاهی در نظم علم ورزش، حركت می باشد. علیرغم آگاهی های خاص شاه راه اصلی وضعیت حرفه ای برای هر گروه پیشه روی تدریجی آن را تضمین می كند: تشخیص بخش خاصی از آگاهی؛ شرط یك دوره آموزشی رسمی پایان تخصصی با یك مدرك آكادمیك؛ و تجربه دوره انترنی و نیز مرحله مطالعه سخت برای پشت سر گذاشتن امتحانات عملی و شناختی و اخذ گواهی یا مدركی كه صلاحیت كاری را تضمین نموده، منجر به استخدام تخصصی گشته و علوم مردم را از مشاغل جعلی مبرا سازد. هر چند این مرحله برای افراد علاقمند به تحصیل علوم ورزشی قابل دسترسی است، فقدان شناخت تخصصی متداول به فقدان مشاهده شده یك یا بیشتر از یك ناحیه هرم تخصصی مربوط می شود.

دو خصوصیت به جامانده طبق میزان اهمیت آن در سطح تقریباً پائین تری قرار می‌گیرند. سازمانی حرفه ای برای ارائه استانداردها، قوانین، ساختار و ابزار ارتباطی ضروری است (فص3). اغلب سازمان های متخصص به افرادی اختصاص می یابند كه از طریق تمرین تخصص هایشان دوره زمانی را برای ارائه خدماتشان تعهد می كنند.

مطمئناً، سطوح مختلف صلاحیت بین افراد متخصص وجود دارد، بسیاری از آنها توسط قوانین ایالتی یا برنامه های تشخیص ملی تعیین می شوند و بسیاری نیز اختیاری هستند. چنین مواردی به سلامت و تخصص های صلاحیتی مربوط می شوند و در اكثر ایالات به كار تخصص های علوم ورزشی در یك محیط كلینیكی.

تعریف نقش

در تكامل تدریجی علوم ورزشی، ارزیابی كامل نقش ها و انتظارات متخصصینی كه در زیرمجموعه های انضباطی مربوطه كار می كنند، اهمیت زیادی دارد. دانشجوی علوم ورزشی گزینه های زیادی برای تحصیل یك دوره لیسانس دارند (به منظور بحث در مورد فرصت های استخدامی به فصل5 توجه كنید). با وجود ذینفع بودن دانشجو، یك موضوع تا حدی گیج كننده برای كارفرمایان بعدی به وجود می آید. اكثر دوره های آموزشی روشی متداول و قدیمی را برای آموزش دانشجویان لیسانس برمی گزینند (هرم آموزشی). این مدل نشان می دهد كه دانشجو باید در معرض عرصه وسیعی از دانش قرار بگیرد و عمق دانش فردی یا آموزش دوره تضمین شود. مدل هرمی ارائه بخش وسیعی از دانش را تائید می كند، اما دانشجویان لیسانس عمق كمی از دانش را فرامی‌گیرند، كارفرمایان آینده باید مشخص نمایند، چقدر آموزش مستمر بعد از استخدام نیاز است و چه كسانی این خدمات را فراهم می كنند.

موضوع تعیین نقش توسط گروهی ملی كه سعی در پیشرفت راهنماهای درمانی یا بیانیه‌های عمومی داشتند لغو شد. مثلاً، آژانس تحقیق و سیاست های مراقبت های بهداشتی (AHCPR) باAACVPR قرارداد بست تا راهنماهای علمی درمان را برای توانبخشی قلبی توسعه دهد. اعضاء این گروه شامل برخی متخصصین محترم توانبخشی قلبی می شدند. نتیجه به دست آمده، نقطه عطفی برای برنامه های توانبخشی قلب در آینده بود و شاید متصدیان بیمه شخص ثالث را هشیار می كند تا این خدمات را برای مشتریان خود مهیا سازند. به هر حال، راهنماها قادر به تعیین مسئولیت های خاص تیم نیستند. بیانیه عمومی مؤسسه های بهداشت ملی(NIH) نیز چنین عمل می كنند. گرچه این دو مقاله دولتی پذیرفته شد، آنها به كوتاه بودن تعریف مسئولیت های خاص تیم مراقبت بهداشت جدید پی بردند.

مادامیكه كنترل كنندگان بهداشت و ارائه دهندگان مراقبت سلامت هر چه بیشتر جای خود را در جامعه باز كنند، پرداخت كنندگان شخص ثالث (یعنی متصدیان بیمه) به دنبال تخصص هایی برای ارائه خدمات هستند، افرادی كه مؤثر و مقرون به صرفه باشند. ضمن نقش آفرینی فیزیولوژیست ورزشی در تیم ارائه خدمات بهداشتی، انعكاس صحیح آموزش و تجربیات این موقعیت برای تعاریف شغلی مهم خواهد بود. مطالعه تعریف جامع نقش برای فیزیولوژی ورزش و دیگر اصول علم ورزش در عرصه درمان (مثلاً، بیومكانیك های درمانی) تا كنون توسط هیچ سازمان ملی انجام نگرفته است.

نامی برای نظم

به مدت دو دهه، تخصص بین اصول مشخص شده علم ورزش به گرمی مورد بحث قرار گرفت(14). هر چند بحث در مورد معرفی صحیح نظم اخیراً كمتر شده است، هیچ نتیجه ای توسط سازمان های تخصصی ملی ارائه نشده است. مثلاً، در یك بحث منتشر شده، هیگینز برای آنچه به نظر می رسید با برنامه های ادبی مشابه باشد به نام های متناوبی توجه نمود. او نام“علم حركت” را به عنوان توصیفی ترین نام برای نظمی كه این اصول اشتراكی را در كنار هم قرار می دهند، پیشنهاد نمود، در حالی كه كرچمر (Kertchmer) نام “علم ورزش و تمرین” را انتخاب نمود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *